Behöver du hjälp?

Här hittar du de vanligaste frågorna.
Hittar du inte vad du letar efter? Kontakta oss via våra kontaktuppgifter längst ner!

Hur kan jag stötta en student för en klass?

Efter att du har lagt dina valda varor i kundvagnen, skriv in klassens namn i rutan för rabattkod. På så sätt säkerställer vi att ditt köp går till rätt student och klass.

Vilka material används i era ljus?

Våra ljus är gjorda av naturligt sojavax, rapsvax och högkvalitativa doftoljor. Vekarna är gjorda av ekologisk bomull för en ren och jämn bränning.

Är era ljus miljövänliga?

Ja, vi strävar efter att använda hållbara och miljövänliga material i alla våra ljus.

Hur ska jag sköta om mina ljus för bästa resultat?

Trimma veken till ca 5 mm innan varje användning och undvik att tända mer än max 3.5 timmar åt gången. Detta gäller både doftljus och designljus.

Extra viktigt för just designljus, är att tänka på att vaxet har en tendens att rinna mer än stearin och paraffin ljus, därför är det viktigt med ett fat under för brandrisk.

Kan jag beställa en egen blomljus bukett?

Ja, vi erbjuder egen blomljus bukett! Kolla gärna på ”Egen bukett”-sida för att se tidigare kunds önskemål för inspiration. Kontakta oss via kontaktuppgifter på vår ”Kontakta oss”-sida för att diskutera dina önskemål.

Vilka dofter erbjuder ni?

Vi har ett brett utbud av dofter, från fräscha och blommiga till varma och kryddiga. Du kan se alla våra doft alternativ på produktsidan. 

Har ni några ljus utan doft?

Ja, vi erbjuder också doftfria ljus för dem som föredrar det eller har känsliga näsor. Du kan se doftfri alternativ på produktsidan.

Hur lång tid tar det för er att tillverka och skicka min beställning?

Vi tillverkar och skickar vanligtvis din beställning inom 15-21 arbetsdagar. Vi strävar efter att säkerställa hög kvalitet i varje ljus, vilket innebär att det kan ta lite tid att färdigställa din order. 

Hur lång är leveranstiden?

Leveranstiden beror på var du befinner dig, men normalt tar det mellan 3-5 arbetsdagar inom Sverige

Kan jag ändra eller avbryta min beställning?

Om du behöver ändra eller avbryta din beställning, kontakta oss så snart som möjligt. Vi gör vårt bästa för att hjälpa dig, men om beställningen redan har skickats kan vi tyvärr inte ändra eller avbryta den.

Hur förvarar jag bäst mina ljus för att de ska hålla längre?

Förvara dina ljus på en sval, torr plats och undvik direkt solljus för att förhindra att de smälter eller ändrar färg.

Hur länge behåller ljusen sin doft efter att de tänds?

Våra ljus behåller sin doft genom hela brinntiden. För bästa resultat, följ våra skötselråd.

Kontakta oss

Vi vill gärna höra från dig! Har du frågor, kommentarer eller behöver hjälp? Tveka inte att nå ut till oss via våra kontaktuppgifter. Vi ser fram emot att svara så snart som möjligt!

Instagram: @blomljus.se

E-mail: info@blomljus.se